nedeľa 3. novembra 2013

Kuracie pečienky na víne so slaninou a s paradajkami a s mastenými zemiakmi s petržlenom /Zavárané paradajky/

Ja viem, že tento recept mám už na blogu, ale ... chute v tomto jedle mám veľmi rada. 


Dnes som recept iba trošku pozmenila, použila som slaninu z mangalice a okrem paradajkového pretlaku aj zavárané paradajky, ktoré som si ešte v lete sama zavarila. A prečo som sa namáhala zaváraním? Lebo konzervy s krájanými paradajkami dosť často využívam a aj som si povedala, že budem mať zopár kúskov chutného leta uchovaných v zaváranine.

Recept je neskutočne neaktuálny, ale snáď sa niekomu bude hodiť na budúci rok.
Neurobila som nič zložitého, len som obarila paradajky, ošúpala som ich a nakrájala ich na menšie kúsky. Potom som si paradajky nasolila a nechala som ich hodinku, dve, kým pustili šťavu. Paradajky som si naložila do čistých zaváraninových fliaš, na ktoré som naliala paradajkovú šťavu, ktorú som si trošku rozriedila vodou. Zaváraninové fľašky som si vyvarila tak, že do väčšieho hrnca som si dala na dno utierku, na to som uložila zaváraninové fľašky a zaliala som ich asi do 2/3 vodou. Od zovretia som varila 20 minút.

Ďalšia vec, ktorú v poslednej dobe často využívam je, že si varené zemiaky robím v tlakovom hrnci. Môj hrniec má taký košík na varenie na pare, do ktorého som dala na menšie kúsky nakrájané zemiaky, trochu som ich osolila a podliala vodou. Zemiaky varím na programe zelenina, 10 min. od zovretia. Nerozvaria sa, ako keď som ich varila priamo vo vode.
Zemiaky som potom ešte trošku opiekla na kačacej masti, posolila som ich a na konci som ich ešte posypala nakrájanou petržlenovou vňatkou.

Recept na Kuracie pečienky na víne so slaninou, pretlakom a petržlenom nájdete tu.

1 komentár:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...