štvrtok 5. júla 2012

Hráškové love story

Posledné obdobie bolo u mňa v znamení práce, narodeninových osláv a plánovania a nakoniec užívania si zaslúženej dovolenky. Dnes som si však povedala, že keďže mám jeden deň k dobru, vonku také teplo, že som sa radšej zabarikádovala v spálni za stiahnutými roletami, nohy v lavóriku so studenou vodou a snažím sa nejako prežiť vysoké teploty v byte, tak budem písať. K vode to dnes asi nedotiahneme, ale ten lavórik to istí.

Každé leto ma niečo nadchne. Niečo, čo sa potom u nás objavuje dosť často. Bola tu už cuketa, baklažán, petržlenová vňatka a love story tohto leta je/bol u mňa cukrový hrášok a to predovšetkým ako hráškové pyré. Je krásny, zelený, sladký, chrumkavý ...
Robila som dve varianty a všetko to bolo od oka, ale veď aj zemiakové pyré sa nerobí podľa receptu, treba ho len ochutnávať.


Prvý variant je klasický. Mäta a hrášok fungujú výborne (napr. aj vo vychladenej polievke), ale namiesto smotany, ktorú som nemala, som použila kyslú smotanu. Nesklamala, odporúčam.
 
zelený hrášok
kyslá smotana
kúsok masla
mäta
soľ
čierne korenie

Hráškové pyré s bravčovým karé a grilovaným baklažánom

Druhý variant sa vydaril trošku luxusnejšie, keďže som mala otvorené mascarpone a aj šľahačku (vystalo z narodeninovej torty), bolo pred dovolenkou, chcela som ju spotrebovať a tak sa stalo, že obe skončili v pomere 1:1 v hráškovom pyré.
 
zelený hrášok
mascarpone
smotana na šľahanie
kúsok masla
petržlenovej vňatky
soľ
čierne korenie

Hráškové pyré s hovädzím stehnom a s karamelizovanou cibuľkou

Postup je veľmi jednoduchý. Hrášok som si očistila, prepláchla vodou a uvarila som ho v dostatočnom množstve vody, so štipkou soli. Medzitým som si nakrájala mätu/petržlenovú vňatku (asi 1 zväzok). Hrášok som si zliala a preložila som ho do misky, v ktorej som si ho rozmixovala s pridaním ostatných surovín. Ja som dochucovala len soľou a čiernym korením, kto má rád môže vyskúšať aj cesnak.

A ešte jedna úsmevná príhoda: V robote sú zaužívané meninové/narodeninové raňajky. Naposledy priniesla kolegyňa okrem iného aj avokádovú nátierku. Niečo aj zostalo a odložilo sa to do chladničky. Kolegyňa, ktorá prišla do roboty neskôr, sa ponúkla priamo z chladničky. Zaznela pochvala na avokádovú nátierku a spolu s oslávenkyňou riešili čo všetko do nej dala. Zdalo sa jej čudné, že cesnak, ktorý tam mal byť, ona necítila. Po chvíľke som mala aj ja cestu smerom do kuchynky a vidím, že moja obedová krabička je na stolíku otvorená. Tak som sa pýtala, či si niekto zgustol na mojom obede a vtedy sa tam objavila „oneskorená“ kolegyňa a že to ona chutnala tú avokádovú nátierku. Obidvom nám rýchlo došlo, že namiesto nátierky, si pochutnala na mojom hráškové pyré. Takže môžem napísať, že za studena funguje aj ako vhodná nátierka.

13 komentárov:

  1. Veselá príhoda :-) Hráškové pyré som ešte nerobila, že je s mätou veľmi dobrá kombinácia, som už tiež čítala, tak vyskúšam a teším sa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka ja som z neho nadšená, také jednoduché ale veľmi chutné a krásne vynikne na tanieri.

      Odstrániť
  2. mňaaam, s hovädzím stehnom a s karamelizovanou cibuľkou.... perfektné, kinga!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. hovädzina nikdy nesklame a karamelizovaná cibuľka je tiež veľká láska

      Odstrániť
  3. Druhá varianta vypadá opravdu tak luxusněji jako v lepší retauraci :) Krásná kombinace a určitě zajímavá chuť

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je luxusnejšia čo sa surovín týka, ale chuťovo ani prvý variant nezaostáva. Extrémny rozdiel tam nie je cítiť, hrášok tomu proste dominuje.

      Odstrániť
  4. parada!!! je na case vyskusat hraskove pyre ;o) a to hovadzie s cibulkou sa mi veeeelmi pozdava!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. :) hraskove pyre je moje oblubene, tiez ho robievam, davam este limetkovu stavu, ta ho skvele osviezi.. a potom uz len chodim okolo hrnca a vylizujem .-)
    A to hovadzie.. mnam! Narobila si mi chutky...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. s tou limetkou prípadne s citrónom to vyskúšam, díky za typ

      Odstrániť
    2. uvidis Kinga, ja davam do viacero jedal citronovu alebo limetkovu stavu, samozrejme, nie vsade sa to hodi, ale niektore jedla to uplne vyzdvihne. Napr zemiaky s rozmarinom, ci omacky... ja obdivujem tvoje masove variacie, u nas velmi maso detom nejde, ale dala by som si veru :-) ja som vsezravec :-)))
      co sa tyka hraskoveho pyre, davam slahacku, ja zas skusim tvoju verziu s kyslou smotanou :-)

      Odstrániť
    3. s citrónom aj ja rada dochucujem a ešte k tomu mäsu ... my sme dvaja a mäso mávame často, lebo ho nosíme do roboty na obedy

      Odstrániť
  6. Ahoj Kinga skúšala som cez víkend tú prvú verziu (pridala som aj troška citrónovej šťavy). Je to výborné a tá farba!! :D

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...