sobota 25. decembra 2010

Domáce ovsené vločky /granola/

Vlastnoručne vyrobený vianočný darček a ak sa k ich príprave dostanete až ráno na Štedrý deň, ani to nevadí. Ja som to zvládla :). Keďže darčeky už boli odovzdané, môžem ich aj uverejniť.
Na internete je možné nájsť viacero receptov s rôznymi kombináciami a spôsobom prípravy. Ja som zvolila prípravu na panvici, ale môžu sa spraviť aj v rúre.  Vločky raňajkujem každý deň, ale len s hrozienkami, ktoré zalievam mliekom. Táto vylepšená verzia je ale oveľa chutnejšia.



400 g (1 balenie) ovsených vločiek
4 lyžice oleja
5 lyžíc hnedého cukru
3 lyžice medu
300 ml pomarančovo-ananásového džúsu (alebo iný džús)

100 g sušených marhúľ
80 g sušených banánov
150 g hrozienok
50 g orechov

V teflónovej panvici som si zmiešala cukor, med, olej a džús. Keď sa suroviny zmiešali pridala som aj ovsené vločky a na miernom ohni som ich pražila do bledohneda. Keď boli hotové, uložila som ich na plech a nechala ich vychladnúť.  
Na tej istej panvici, v ktorej som si pripravila vločky, som si nasucho opražila orechy. Medzitým som si nakrájala na menšie kúsky marhule a banány. Opražené orechy som si tiež nasekala na menšie kúsky. S hrozienkami som nič nerobila, len som ich pridala k nakrájanému ovociu a keď vločky vychladli, tak som všetky ingrediencie zmiešala vo väčšej mise a naplnila som ich do čistých nádob.

2 komentáre:

  1. Předně bych vám chtěla pochválit váš krásný blog plný perfektních receptů a ještě krásnějších fotek.
    Domácí granola je bezvadná, já ji dělám takto: http://madlinakuchyne.blog.cz/1011/rychle-zdrave-a-chutne-musli

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Madla ďakujem za pochvalu, snažím sa opísať recepty čo najlepšie a čo najkrajšie vyfotiť.
    Tvoj blog si určite ešte lepšie preštudujem, dnes som ale vôbec nemala čas.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...