pondelok 23. augusta 2010

Slivkový koláč

Tento koláč by som mohla označiť troma slovami. Chutný, jednoduchý a lacný. Teda ak dostanete slivky tak ako ja. Vlastne som dostala povolenie od známeho si nazbierať slivky zo stromu, ktorý majú pre domom. Okrem toho, že som si celý týždeň pochutnávala v robote na chutných slivkách, som z nich spravila aj tento koláč.


Cesto:
250 g polohrubej múky
4 lyžice kryštálového cukru
100 g masla
8 lyžíc studenej vody
2 lyžičky octu

1 kg sliviek

125 ml smotany na šľahanie
2 vajíčka
1/2 lyžičky mletej škorice
štipka soli

forma na pečenie (priemer 30 cm)

Cesto som si pripravila tak, že som si vo väčšej mise zmiešala múku s ostatnými prísadami. Cesto som nechala v miske a kým som si očistila slivky dala som ho do chladničky, nech trošku vytuhne.
Slivky som si umyla a pomocou nožíka každú rozkrojila na polovicu a vybrala som jadierka. Rozpolené slivky som si ešte prerezala na 2 alebo 3 časti. Keď som s tým bola hotová, vybrala som cesto z chladničky a vložila ho do koláčovej formy (jenská misa). Cesto sa môže vyvaľkať, ale kto chce, tak ho môže tak ako ja pomocou prstov rovnomerne roztlačiť. Je potrebné vytvoriť aj vyššie kraje, aby smotana nevytiekla.
Na pripravené cesto som si naukladala slivky (tak ako je vidieť na obrázku) a vložila cesto aj so slivkami do predhriatej rúry na 200°C, na 10 min.
Medzitým som si zmiešala smotanu na šľahanie, vajíčka, škoricu a štipku soli.
Po 10 min. som cesto vybrala a poliala ho šľahačkovou zmesou. Koláč som vrátila na 30 min. do rúry (treba sledovať).
Po upečení som ho nechala 1/2 hod. odpočívať a potom sa môže krájať.

Zdroj z blogu Katka Benková.

1 komentár:

  1. kolacik je super, len spodok/ cesto / je troska tvrdsi...ale urcite to nieje dovod ho neupiect:)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...