nedeľa 25. apríla 2010

Paradajková polievka

Myslím, že je to klasika pre každého, pričom v našej rodine sa táto polievka dlho "nenosila". Cestu k nej som objavila až cez obedové menu, kde som si v paradajkovej polievke našla klinčeky. Pravdaže nie také ozajstné, ale koreninu. Odvtedy dávam aj ja do tejto polievka 2 až 3 klinčeky (raz sa mi podarilo nasypať asi 6-7 ks no ....., to už nebolo ono). Odporúčam vyskúšať s rôznymi obmenami, napr. pridať čierne korenie - dodá to polievke pikantnú chuť alebo sušenú bazalku, alebo aj všetko spolu.


200 ml sladkého domáceho kečupu (alebo 4 lyžice pretlaku a 2 lyžice sladkého kečupu - Hamé)
3 klinčeky
1 lyžička soli
čierne korenie
1,5 l vody
cukor (na dochutenie)
tvrdý syr

Začala som tým, že som si do hrnca naliala domáci kečup, pridala som klinčeky, soľ, čierne korenie a nakoniec vodu. Nechala som polievku variť 15-20 min., pred dokončením som ju ochutnala, a keď bolo treba, tak som ju dochutila cukrom a soľou.
Na dno tanierov som nastrúhala syr (najlepšie taký, ktorý sa dobre ťahá :)) a na tento syr som nabrala horúcu polievku. Syr sa krásne roztopí a polievka je takto úžasnáááá. Jaaaj, až sa mi slinky zbehli.

3 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...